WebSjop

Ejerforhold
Webshoppen skal tydeligt angive virksomhedens navn, postadresse, telefonnummer og emailadresse, samt etableringstidspunkt. Ved personligt ejede webshops skal ansvarlig indehavers navn tillige fremgå.



Kundeservice

Webshoppen skal angive i hvilket tidspunkt telefonopkald besvares, samt hvor lang svartiden er ved henvendelse via email. Er der ikke et telefonnummer til webshoppen skal det tydeligt fremgå, at det ikke er muligt at kontakte webshoppen telefonisk.



Nyhedsbrev

Tilmelding til nyhedsbrev må ikke ske automatisk, men skal aktivt tilvælges af kunden.
Ved tilmelding skal det fremgå hvor ofte nyhedsbrevet udsendes, hvad det indeholder, samt at kundens emailadresse eller andre personlige oplysninger ikke videregiver til tredjemand.
Oplysningen skal gives samme sted som tilmelding finder sted.
Webshoppen skal sikre at modtageren af nyhedsbrevet kan framelde sig nyhedsbrevet via et direkte link i nyhedsbrevet.



Konkurrencer

Ved markedsføring af konkurrencer skal det tydeligt fremgå at man kan deltage i konkurrencen uden at være tilmeldt nyhedsbrev. Dette kræver blot at deltageren indsender navn, adresse og emailadresse.



Salg

Ved kundens køb skal alle aftalevilkår og persondatapolitik præsenteres for, og aktivt accepteres af kunden. Samme sted som accepten gives skal det være muligt at læse disse.
Aftaleindgåelsen skal være tydeligt adskilt fra andre funktioner, f.eks. tilmelding til nyhedsbrev.



Betaling

Webshoppen skal tilbyde betaling med kort via en sikker forbindelse.
Tilbydes der også forudbetaling ved kontooverførsel, girokort eller lignende, skal det tydeligt fremgå at denne betalingsmulighed ikke er dækket af indsigelsesordninger.
Forudbetaling skal fremgå som en sekundær betalingsmulighed.



Ordrebekræftelse

Ordrebekræftelse skal sendes elektronisk til kunden, og indeholde oplysninger om de købte varer, herunder pris, totalbeløb, betalingsmåde og leveringsoplysninger.
Kundens navn og adresse, samt kontaktdata til webshoppen skal ligeledes fremgå.



Levering

Webshoppen skal levere det købte så hurtigt som muligt, og indenfor den leveringstid som er oplyst på webshoppen. Digitale ydelser som leveres elektronisk skal leveres straks.



Reklamation og fortrydelsesret

Kunden skal have adgang til at kunne foretage en reklamation eller fortrydelse af købet, på en måde som ikke er mere besværlig for kunden end selve købet.
Reklamations- og fortrydelsesretten skal være tydeligt angivet på webshoppen, og kan ikke stille kunden dårligere end lovgivningen foreskriver.

 
adobe flash player
template
joomla

Nyhedsbrev

Tilfældig anmeldelse

  • "Rigtig hyggeligt sted med flere værelser, og et st..."OM:BookAbreak
  • "Købte perler, og det eneste problem var faktisk at..."OM:NedaBeads